woensdag 23 april 2014

Coast


Nederland is best mooi, probeer ik mij voor te houden als we vanaf de Veluwe richting de kust van Noord-Holland rijden. Nou..., Nederland heeft nog best mooie plekjes mijmer ik hoopvol verder. Je moet ze alleen willen zien en kunnen vinden. Reizend door Nederland van oost naar west begin je echter wel te twijfelen. Zo langzaamaan is heel Nederland veranderd in een aaneenschakeling van bedrijfsterreinen, gemeenten noemen ze hoopvol "zichtlocaties"...., lelijke woonwijken, smaken verschillen natuurlijk..., kantoorlinten langs de snelweg,... en daar waar een stukje landschap te zien is, economisch onverantwoord natuurlijk, verschijnen gelukkig mega grote reclamezuilen en windmolens. 
Waar ooit het landschap liet zien in welke provincie je was moet je steeds meer op zoek naar een overblijfsel. Natuur en landschap gedegradeerd tot een museumstuk waar we op zondag rondrennen en onze grootste zorg het wegvallen van de G3 verbinding is.
Sorry, het is mijn beleving en mijn gevoel. De doorsnee Nederlander echter zegt; "huh?,.....waar heb je het over?" Dus waar maak ik mij druk over en als je dan door een restant duinen het strand bereikt zie je door de zoeker van je camera toch gelukkig nog fotografisch interessante beelden.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten