dinsdag 19 februari 2013

Nordic art


In het Groninger museum is momenteel een tentoonstelling van Scandinavische schilders. Erg de moeite waard om te bekijken, zeker als je een klik hebt met Scandinavië. Het museumgebouw had ook mijn interesse vanwege de bijzondere architectuur... Ik had hier van tevoren wat over gelezen maar uiteindelijk viel mij dat erg tegen, op een mooie trap na die ik in de volgende post laat zien. Maar we kwamen voor Nordic Art, bijzonder mooie schilderijen. Van een paar heb ik foto's gemaakt. Als je de gelegenheid hebt (vooral als je een museumjaarkaart hebt want kunst kijken in Nederland is anders wel erg duur...) zeker gaan kijken.  


Dit schilderij heeft als titel, "de eerste sneeuw".

Zorn mag natuurlijk niet ontbreken.



1 opmerking:

  1. Je laat ons hier wel een paar juweeltjes zien! Wat zullen jullie genoten hebben op deze tentoonstelling.

    BeantwoordenVerwijderen